Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Το φεγγαράκι απόψε. Κ.Γ. Καρυωτάκης.

Μας αρέσει η ποίηση! Μας αρέσει να διαβάζουμε πολλά ποιήματα! Διαβάσαμε «Το φεγγαράκι απόψε» του Κ.Γ. Καρυωτάκη.

Το φεγγαράκι απόψε στο γιαλό.
θα πέσει, ένα βαρύ μαργαριτάρι.

Κι απάνω μου θα παίζει το τρελό
τρελό φεγγάρι.

Όλο θα σπάει το κύμα ρουμπινί
στα πόδια μου σκορπίζοντας αστέρια.

Οι παλάμες μου θα χουν γένει
δύο περιστέρια.

Θ' ανέβουν -ασημένια δυο πουλιά-
με φεγγάρι -δυο κούπες- θα γεμίζουν,
με φεγγάρι τους ώμους, τα μαλλιά
θα μου ραντίζουν.

Το πέλαγο, χρυσαφί αναλυτό.
Θα βάλω τ' όνειρό μου σε καΐκι
ν΄αρμενίσει. Διαμάντι θα πατώ λαμπρό χαλίκι.

Το γύρω φως ως θαν τη διαπερνά,
η καρδιά μου βαρύ μαργαριτάρι.

Και θα γελώ. Και θε να κλαίω... Και να,
να το φεγγάρι!

Πρώτα το ζωγραφίσαμε







Έπειτα, γράψαμε λίγα λόγια γι' αυτό

  • Το ποίημα μας μιλά για ένα φεγγαράκι που θυμίζει μαργαριτάρι. Το φεγγαράκι σαν μαργαριτάρι πάνω μου παίζει τρελό τρελό! Το ποίημα το έγραψε ένας σπουδαίος ποιητής, ο Κ.Γ Καρυωτάκης. Το ποίημα ήταν καταπληκτικό! Ενθουσιάστηκα που το άκουσα! (Νομική, Γ' Τάξη)

  • Ο Καρυωτάκης έχει γράψει πολλά ποιήματα κι ένα από αυτά είναι το «Φεγγαράκι απόψε». Το ποίημα αυτό φαίνεται να είναι μελαγχολικό και οι στίχοι του είναι άλλοτε χαρούμενοι κι άλλοτε λυπητεροί. Τα λόγια του ποιήματος μας κάνουν να αισθανόμαστε κάποιες φορές όπως νιώθει ο ποιητής όταν γράφει. Πιστεύω πως καλό είναι να υπάρχουν τέτοιου είδους ποιήματα γιατί έτσι θα μπορούμε να βλέπουμε και την άλλη πλευρά της ζωής. (Θεολογία, Στ' τάξη)

  • Στο σχολείο διαβάσαμε ένα ποίημα που το έγραψε ο Καρυωτάκης. Αυτό το ποίημα έλεγε για ένα φεγγάρι που θα έπεφτε στο γιαλό. Και τότε θα ήταν χαρούμενο γιατί θα το έβλεπε ένας άνθρωπος χαρούμενος! (Βαλάντης, Δ' τάξη)

  • Μια μέρα στην ώρα της γλώσσας, η κυρία μας διάβασε το ποίημα «Το φεγγαράκι απόψε» του Κ.Γ Καρυωτάκη. Αυτό το ποίημα μου άρεσε, γιατί το τρελό τρελό φεγγαράκι σκορπούσε αστέρια και έπαιζε με έναν άνθρωπο στο κύμα. Όταν το άκουσα μεγάλη χαρά πλημμύρισε την καρδιά μου κι ένιωσα ευτυχισμένος. Εκείνη τη στιγμή φαντάστηκα ότι ήμουν μαζί τους και παίζαμε στο γιαλό. Την άλλη μέρα μου ήρθε ιδέα να ζωγραφίσω έναν καθιστό άνθρωπο που κοίταζε το φεγγάρια από το παράθυρο. Αφού τελείωσα τη ζωγραφιά μου μ'αυτή διακόσμησα το δωμάτιο μου. Μου αρέσουν τα ποιήματα και στον ελεύθερό μου χρόνο θα αρχίσω να διαβάζω ποίηση. (Κωνσταντίνος, Δ' τάξη)

  • Το ποίημα «Το φεγγαράκι απόψε» το άκουσα στο σχολείο μου, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014. Μου άρεσε πάρα πολύ γιατί το τρελό τρελό φεγγαράκι έπαιζε με τον άνθρωπο. Το ζωγράφισα πάνω στα παπούτσια του ανθρώπου. Όταν το διάβασα φαντάστηκα ότι το φεγγαράκι κι ο άνθρωπος έπαιζαν στο γιαλό. Ένιωσα παρα πολύ ωραία και θέλω να ακούσω κι άλλα ποιήματα. (Νίκος, Β' τάξη)  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου